Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2017, 16:30   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eigenaardig dat men dat wil vragen aan die rechters zelf.

De houding in het algemeen, van de "burger" in het algemeen, tegenover een ambtenaar in functie (het weze de rechter, de schepen van burgerlijke stand die een huwelijk voltrekt, een flik die je controleert ....) zou beter toch in een algemene wet gesteld worden, in plaats van verschillend per geval.

Die algemene wet moet dan wel een fijn afgewogen balans zijn tussen vrijheid van meningsuiting en behoorlijk functioneren van overheidsinstellingen.

Tip: er zijn op yt nogal wat zogenaamd humoristische filmpjes te vinden van mensen die men vloggers noemt, en die Hollandse flikken de nagels van onder het bloed pesten, maar wel op een manier dat die flikken net niet kunnen optreden.
Soms gaan ze er natuurlijk wel over.
Ik herinner me een filmpje waar een allochtone jongere zijn identiteitskaart gevraagd werd in een drukke uitgangsbuurt. Het manneke riep luid zodat iedereen het kon horen "kijk, kijk, ik ga mijn identiteitsbewijs overhandigen ..." en hij haalde het ostentatief uit zijn onderbroek en wou het overhandigen. Die flik sloeg het manneke evenwel onmiddellijk in de boeien wegens belediging of zoiets.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden