15 januari 2017, 10:36
|
#65
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
De laatste vijf jaar zou weinig gebeurd zijn om elektrische wagens te produceren ?
Dat is hoogst onwetenschappelijke kritiek.
De elektrische motor is al lang uitgevonden, en is meer dan redelijk geperfectioneerd.
Het enige probleem is de batterij. Capaciteit, snelheid van opladen en gewicht.
Wellicht is de meeste impuls om batterijen te verbeteren, uitgegaan van de ontwerpers van gsm's en smartphones.
Verder kan ik nog maar eens mijn idee herhalen: het is voor de uitsluitende elektrische wagen nog tien jaar te vroeg.
De idealist die er nu één koopt, zal het zich rap beklagen: geen airco in de zomer, afgrijselijk minder kilometers in de winter als ge moet verwarmen ... Tenzij ge echt al uw ritten beperkt tot 20 km afstand tot het volgend laadpunt, plus de tijd hebt om daar wat te tanken vooraleer uw volgende rit aan te vangen.
Om die tien jaar te overbruggen, is er maar één 'beste' oplossing, en dat zijn stekkerhybrides.
Plus wat begeleidende maatregelen. Vb. het gewicht van de batterijen niet laten meetellen voor de mtm, zodat camionettes ipv 3.5 ton, toch 5 ton mogen wegen, zonder dat ge een camionrijbewijs nodig hebt.
.
|
Allemaal problemen vastgesteld bij de leaf. Bij de opel ampera-e is dat dankzij de grote batterij en wat slim design niet meer het geval.
|
|
|