Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Ja, maar die normen en waarden worden niet overal uitgedragen. Mensen die hier willen wonen dienen deze normen en waarden ook eigen te maken. Niet in apartheid ernaast leven om enkel de voordelen er van te oogsten. Die vlieger mag niet meer opgaan.
|
Zolang iemand binnen de krijtlijnen van de wet leeft en handelt, is hij vrij van te doen wat hij wil. En gelukkig kan de overheid nog geen gedachten lezen.
Als iemand niet handelt in strijd met de gelijkheid van man en vrouw, is er niets om tegen te ageren.
Citaat:
Het blok is dan voor een gemotiveerdere assimilatie en ik kan mij daar wel in vinden.
|
Met woorden spelen om het woord "gedwongen" assimilatie te vermijden ???
Beetje doorzichtig, niet ? Ofwel is het vrijwillig, ofwel met dwang. Als het met dwang is, neigt het naar fascisme. Wat de bakermat van het vlaams blok is trouwens.
Citaat:
Geloof en staat mag dan wel gescheiden zijn, niet voldoende naar mijn inzien. Scholen onderwijzen religie nog altijd.
|
Dus vrijheid van onderwijs gaat op de schop ? 70% van de kinderen zit in het vrij gesubsidieerde net (zeg maar het katholieke net) en jij denkt dat het blok dat gaat proberen ongedaan te maken ?

Citaat:
Zet die klassen samen en geef ze enkele uren per jaar inwijding in de wereldreligies. Niet in apartheid.
|
Probeer parlementair een meerderheid te vinden om deze revolutie door te voeren. Ik wens je veel succes.
Citaat:
Ik vind mensen motiveren naar onze levensgewoontes geen fascisme.
|
Motiveren ? Dat is wollige praat... Leg eens uit hoe je dat concreet ziet. Met welke methodes ? Wie gaat dat doen, vanuit welke autoriteit ? Ga je cursussen organiseren om hen witloof met hesp te leren klaarmaken en daarna doen opeten ?
Wie gaat daar toezicht op houden ? Hoe ga je meten wie slaagt en wie niet aan (welke ?) norm voldoet ? En wat gaat de sanctie zijn bij falen ?
Citaat:
Ik vind dat gasten die zich niet aanpassen aan de regels van de gastheer eerder fascisten. De gastheer is te tolerant geweest en heeft teveel toegelaten.
|
Nu zijn het al 'regels'. Leg eerst maar eens uit welke normen en waarden ze van jou moeten volgen.
Citaat:
We dienen terug te keren naar 1950.
|
Lever dan maar je X box in, je televisie, je stereo, je smartphone, internet, koop een pet en vergeet ze niet af te nemen op straat als je de pastoor of de dokter kruist in je straat in Bokrijk. Vergeet niet om kolen te bestellen om de stoof te kunnen doen branden hee.