19 januari 2017, 11:26
|
|
Parlementslid
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics
Waterstof is inderdaad de brandstof die ik beschouw als de grootste kanshebber om olie te vervangen, te zeggen bij auto's.
Ik heb het hier dus wel over H2 als vloeistof die wordt getankt, en dus niet wordt gesplitst d.m.v. batterijen in een auto. De auto zelf wordt hierdoor lichter, minder vervuilend, alsook langere levensduur omdat er geen batterijen zijn.
Hoe de vloeibare H2 krijgen? Bouw een nieuwe kerncentrale die ze produceert, en tankwagens die dit in BE rondbrengen.
Ik geloof niet in electrische wagens. De prijs van elektriciteit is veel te hoog, onderhoud + vervuiling + hoge (aanschaffings)kost + zeer gelimiteerde houdbaarheid batterij, reikwijdte auto, ons verouderd electrisch netwerk, het slecht politiek klimaat jegens elektriciteit - cfr zonnepanelen, de extra kost die een gezin moet betalen als het milieuvriendelijk een windmolen, niet aangesloten op het netwerk, plaatst voor eigen gebruik - en er is niet voldoende elektriciteit voorhanden in BE om nog eens miljoenen auto's erop aan te schakelen. De nood aan een nieuwe kerncentrale dringt zich op, waarbij die dan ook water kan splitsen in H2.
.
|
U wil dus dure elektriciteit uit nieuwe kerncentrales gebruiken om nog duurdere waterstof te produceren? Waarom dan niet rechtstreeks die elektriciteit gebruiken voor elektrische wagens, dat is een stuk efficiënter en voordeliger dan dat ommetje via waterstof.
|
|
|