Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2017, 14:56   #116
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar nog niet de kabeldikte, hangt af van toelaatbare verliezen etc.

Nu afgezien van die kabels zijn 350 kW laadstations voor personenwagens waanzin.

3000 auto's opladen = 1000 MW. Dat is Doel 3 of Doel 4.

Denkt dan niemand daar even over na?
Jij natuurlijk niet, aan jouw redenering te zien. Waar is uw tijdseenheid?
Want altijd dezelfde onwetende onzin.

Ik geloof eerder een Dr. Ir hoor...

Citaat:
We hebben het geweten bij MOBI, de onderzoeksgroep van de Vrije Universiteit Brussel die werkt rond duurzame mobiliteit en logistiek. In volle dieselgate werden we de afgelopen weken overspoeld door vragen over elektrisch rijden. Tijd om heel wat onduidelijkheid weg te werken.

Prof. Dr. Ir. Joeri Van Mierlo is hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel en directeur van de onderzoeksgroep MOBI.

Hebben we voldoende stroom?

Stel dat 10% van ons wagenpark elektrisch zou zijn, dan zou men slechts 1,4% meer elektriciteit moeten opwekken

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056
Noorwegen heeft momenteel het grootste wagenpark aandeel-(PH)EV voertuigen namelijk ~ 3 % (*2,6 % 2015) , voertuigen die meestal wslk dageljks bijladen tijdens welke uren dan ook, een dag heeft 24 h Dade en een week 7 dagen (behalve de zware Tesla´s die zullen dagelijks niet hoeven bij te laden).
Noorwegen haalt nu wel al + 30 % aandeel nieuwe inschrijvingen aan PH(EV) wagens. Dus binnen x-jaar zullen ze pas 10 % hebben.

In BE zal het veel trager gaan:
Citaat:
Betekent dieselgate het einde van de dieselmotor? Rijden we binnenkort allemaal elektrisch?

Het zou mooi zijn, moesten we morgen allen wakker worden en er reden nog enkel elektrische wagens rond. Heerlijke frisse gezonde lucht, geen lawaaihinder in de steden en dorpen. Echter de realiteit is dat men een wagenpark niet van vandaag op morgen vervangt. Een wagen heeft een gemiddelde levensduur van meer dan 14 jaar. Als men vandaag bijvoorbeeld een dieselwagen koopt, dan zal die tegen 2030 nog steeds op onze wegen rondrijden.

Maar we zitten wel heel duidelijk op een kantelmoment. Vroeger waren er enkel een paar kleine elektrische stadswagens beschikbaar maar met de komst van Tesla werd een elektrische wagen ook door een ander publiek gesmaakt. Elke constructeur zet ondertussen elektrische wagens op de markt. Dus er beweegt wat.

Onze modellen voorspellen dat tegen 2020 zo’n 5 a 10% van de nieuw verkochte wagens elektrische wagens zullen zijn. Echter dit hangt ook sterk af van de politieke wil en de beleidsincentives voor elektrische wagens. Zo is de meest verkochte wagen in Noorwegen geen benzine of dieselwagen meer, maar een elektrische, dankzij het gunstig fiscaal klimaat in Noorwegen voor elektrische wagens.
*
https://www.ssb.no/en/bilreg
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2017 om 15:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden