Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2003, 20:30   #3
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Men beweert vaak dat het Vl Blok een vrouw-onvriendelijke partij is, maar ik stel vast dat de meeste vrouwen hier aanwezig voor het VB stemmen. Hun campagne is in elk geval heel vrouwelijk.

Is het VB erdan in geslaagd om te slagen waar andere partijen gefaald hebben? Namelijk de vrouw in de straat te interesseren in politiek? Niet door een paar "manwijven" op de lijst te zetten, maar door een problematiek aan te kaarten die vrouwen aanspreekt? (veiligheid?, ....)

Ik merk ook dat een partij als Agalev die zich toch als progressief wilt profileren, zich ook heel vrouwelijk wilt voordoen. Zo zijn al hun lijsttreksters vrouwen. Maar kadert dit niet in een algemene (en een beschamende) politiek om zoveel mogelijk vrouwenstemmen te lokken? Net zoals er veel partijen zijn die één "nieuwe belg" op hun lijsten zet om zoveel mogelijk "nieuwe belg" stemmen te lokken.

Is het niet beter om vrouwen als gelijke te behandelen ipv hun als gehandicapten te beschouwen die positief gediscrimineerd moeten worden? (hetzelfde voor migranten?)

Omdat het vandaag precies de gewoonte is om peilingen te houden heb ik eentje geformuleerd. Ik ben benieuwd!
Wat lul jij nu?
Als het Vb vrouwen op lijsten zet is het briljant, als AGALEV het doet is het beschamend.
En je vergelijk van vrouwen met gehandicapten mag er ook zijn.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden