Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2017, 10:25   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Toch wel.
Er waren eind jaren 60 ook bijna geen autogarages om uw wagen te herstellen zwijg stil over onderdelen. In Hasselt was er zelfs een autogarage LANGS de autoweg. Daar passeerden nog geen 50 auto's op een uur tijd.
Toen wij begin 70 met de Chiro op kamp naar de Ardennen gingen stopte de autostrade na Luik.
Ik heb de autostrade E314 helemaal zien bouwen.
De lonen waren zeer laag ook bij de steenkoolmijnen. De mijnwerkers gingen met de fiets of brommer werken. De pensioenen vd mijnwerkers van bijvoorbeeld Zwartberg zijn super laag ivm hun nakomelingen. En juist die mensen hebben stof gevreten!
Ik heb geen wiki nodig, ik heb dat allemaal zelf meegemaakt!!
Jij hebt dat vanzelfsprekend meegemaakt, maar volgens mij niet erg bewust. Ofwel begint je geheugen je parten te spelen.


In 1960 waren er 753.136 personenwagens ingeschreven in b.
Om dat te weten te komen, had ik wel (iets gelijk) een wiki nodig.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../voertuigpark/

Nu mag jij opzoeken hoeveel gezinnen er waren in 1960.
Naar mijn geheugen waren er in die periode een kleine 9 mio belgen.

In 1970 waren er al 2.059.616 personenwagens. (zelfde link)

Kom mij nu niet vertellen dat het voor de welvaart van de Vlaming geen gouden tijden waren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden