Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Oh Eno
ja kijk: moest ik denken aan de SZ recht te trekken:
-- alle ambtenaren hetzelfde pensioen geeft alsde privé spaar je 5 miljard
|
No prob
Citaat:
|
-- Openbaar vervoer niet meer subsidieert via gratis trein maar via een mobiliteitsbudget, bespaar je nog eens 1-2 miljard
|
Kan ik niet over oordelen zonder studie & advisers
Citaat:
|
-- als je alle steuninkomsten en belastingsinkomsten onder één dak vanaf 3 inkomsten gezamelijk zou belasten zou je constateren dat alle brievenbusadressen stoppen met bestaan..
|
KAN IK NIET VOLGEN
Citaat:
|
-- tel alle steun: sociale woning + energiecheques + maaltijdcheques + sociale tarieven + gratis trein + etc samen bij het inkomen die een steuntrekker krijgt... En belast hem daarop... jawel... als voordeel in natura
|
sNAP IK NIETS VAN
Citaat:
|
-- voeg alle inkomsten (huur, dividend, interst)zonder daarvoor ze te belasten bij de persoon zijn inkomen zodat je eenvolledig beeld hebt bij het aanvragen van steun
|
Als je bedoelt een omgekeerd proportioneel systeem tussen uitkeringen en middellen, akkoord
Citaat:
|
-- verplicht kinderen/ouders van bij familie te wonen wanneer ze steun vragen....
|
Gruwelijk
Citaat:
|
-- maak een register met vingerafdrukken en irisscans voor alle steuntrekkers zodat je dubbel trekkers kunt ontsmakeren jawel
|
No prob sociale fraude te elimineren als je hetzelfde doet met alle witteboordcriminaliteit en belastingsontduiking. In feite moest daar zoveel keer meer inspanning naartoe gaan als de ingeschatte ontduiking groter is.