Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2017, 13:39   #202
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Klopt dat de inflatie zal stijgen...

Die "volledige tewerkstelling in de VS " is eigenlijk ook juist,in die zin dat er een groot aantal Amerikanen op een of andere manier "hun plan trekken" (in de enorme half-wildernissen kan ik me daar iets bij voorstellen voor "homesteaders" ) en van de radar verdwenen zijn.
Een niet onaanzienlijk aantal Amerikanen (ik vermoed dat het eigenlijk enkele tientallen miljoenen zijn) raakt ongetwijfeld niet aan normaal betaalde ,stabiele,werkgelegenheid omdat die er niet is....

"volledige tewerkstelling" zal dan,op zijn Amerikaans, betekenen,iedere vacature is ingevuld (en niet,volgens Europese definitie,iedereen die "wil werken" is aan het werk)

MIJN mantra is; naties waar vrijwel iedereen noodgedwongen "zelfstandige" is,met uitzondering van een kleine groep die aan de overheid werkt ,hebben een naam,we heten ze "ontwikkelingslanden"....Wegblijven uit die zone dus,ook de VS

De bewering van de Trump-campagne,en niet geheel onjuist, is dat hun jobs geexporteerd zijn...

Bon...we zullen zien...
Managers-speak,die ik ook genoeg alhier,in mijn eigen werkomgeving,gehoord heb is dat "die jobs nooit meer terugkomen naar hier".Zelfs onze "beschermde werkplaatsen" worden zo weggeconcurreerd..

Politici echter kunnen zoiets niet blijven verkopen aan de mensen,hoe goed ze eigenlijk voor de rest wel zijn (ja,ik vond Obama een behoorlijke President)

En tenslotte,misschien een nuance,maar ze kan in latere discussies nog nuttig blijken,heeft Trump het vooral over CRIMINELE Mexicanen.Dat zijn diegenen die illegaal proberen binnen te komen in plaats van het proces van een "work-permit" of een "green card" te proberen aan te vangen....

Ik zie de VS niet zo snel stoppen met het aantrekken van GEWENSTE gastarbeiders.De natie heeft ook een tamelijk genereuze methodiek van het toekennen van staatsburgerschap aan nuttig geachte nieuwe inwoners.....
Het onderstreepte, de gewezen president zal het probleem ook moeten aanpakken van de eventuele drughandel die het meeste via de grenzen van mexico overkomt...hoe of wat spreek ik mij niet over uit maar wetten bestaan er zodanig dat er invoer en uitvoer regels zijn dan mag je over een medische attest beschikken, een voorbeeldje hiervan heb ik gezien op tv met een amerikaanse man die canada binnen wou, ongeacht het feit dat hij medische redenen had was er een invoerverbod op drugs zelfs een klein beetje wied wordt je al geweigerd in het land en mag je terugkeren...

Screenings worden op luchthavens of aan grenzen steeds strenger en is de lokale wet iets anders dan een algemeen geldende wet waarbij er vrije verkeer van goederen en stoffen in minieme hoeveelheden kan en mag voor zover je geen intenties hebt die buiten persoonlijk gebruik gaan.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden