Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
Er is geen sprake van opdringen, maar gewoon van verkondigen.
|
Ik had het niet over jou

Maar over ons besturingsapparaat, de politiek.
Citaat:
We leven hier toch niet in een dictatuur.
Wel worden we constant met het kapitalisme geïndoctrineerd met mateloos veel reclame om allerlei nonsens te kopen.
Maar dat is dan het collectieve "geloof" van deze tijd.
De EU dramt inderdaad maar door zonder rekening te houden met de weerstand tegen dat instituut, dat zich overal mee bemoeit en het nationalisme onderschat.
|
Dat wij in een dictatuur leven is al even tegenstrijdig als mijn persoonlijkheid. Maar deze wereld is niet meer gefocust op de individuele vrijheid van de mens. De mens dient hogere belangen waarin de mens een speler is geworden. Een speler van een spel waarin hij geen deelnemer meer is, maar een pion.
Citaat:
Wie gelooft er nou nog in die oude bijbel?
Ben je werkelijk zo conservatief?
Lees toch eens mijn nieuwe bijbel die zoveel beter is.
Goed en kwaad bestaat in alles: in de natuur en in de wereld en zelfs in de hemel en ook God zelf is kwaad als Satan zelf.
|
Ik geloof dat de bijbel een erfenis is van samengebundelde teksten van mensen die intensief met het begrip "God" bezig waren. Als ik de openbaringen van de profeten lees, hoe God zich openbaart, kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Wederom ik ben "raar" ontwikkeld en heb ervaringen gehad die door mijn bijbelstudie enorm veel perspectief krijgen.
In mijn achterhoofd weet ik ook wel dat deze teksten beïnvloed zijn en ga ik daar niet letterlijk mee om. Ik bekijk dat ook historisch, wat werd er van gedrag toen verwacht bij de mens? Hoe werkte cultuur toen?
Citaat:
Dit omdat deze wereld eenzijdig materialistisch en kapitalistisch is, maar daarvoor is dan ook mijn atoomtheorie om dat op te lossen, maar die wil je maar niet lezen, en word je nog lieve Jehova getuige en dan wil je weer een atoombom gooien, dus je bent minstens net zo erg als deze wereld.
Nu, blijkbaar wel.
Volgens mij ben je nog geen stap verder gekomen.
|
Het is maar als ik terugkijk en reflecteer, dat ik er op uitkom dat ik vele stappen voorwaarts gezet heb. Spiritueel heb ik alleen maar meer perspectief en heb ik niets bereikt. Maar daar draait het toch niet om? Het gaat om ervaren. Wat komt er op mijn pad en wat doe ik ermee?
Die atoombom was goed fout, dat heb ik eens bij mijn zinnen ook toegegeven. Ik was op een synchronisch veld beland van informatie dat mij ondertrok en meer kracht op mij uitoefende dan ik beheersen kon.
Misschien moet ik daarin niet verder ontwikkelen, maar een stap terug nemen. Je hoeft niet altijd voorwaarts te gaan.
Citaat:
Psychose?
Gespleten persoonlijkheid?
Peche de duivel, die meent Jezus te zijn, en de wereld verwijt door Satan te worden beheerst.
Nu, het is nogal tegenstrijdig.
Bovendien is het niet veel meer dan de oude bijbel koek, die bijna niemand meer lust.
|
Dat komt door die drank he. Als ik gedronken heb schrijf ik rare teksten.
Ik verwijt de wereld niet door Satan geleid te worden. Ik zeg maar dat ik dat afleid uit mijn bijbelstudie.
Als ik een "psychose" heb is dat omdat ik mij overprikkel met energie en als ik dan opgedraaid ben, ga ik dronken af.
Zoiets overkomt mij alleen maar wanneer ik drink. Dat is het aller enigste waarmee ik mezelf kan verliezen, alcohol.