Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Als je weet dat ik enkele jaren geleden dakloos was. Ben ik al blij net onder de middenstand te vertoeven. Hop naar middenstand en later betere welvaart. Alles op zijn tijd, stap per stap.
|
kapitalist?
Citaat:
Ik vind niet dat jij daarover kan oordelen Je nam de levensboom nooit in je op, hebt géén relatie met de natuur, noch heeft U deze ooit in overself in pure eenheid ervaren.
|
Ik kan daar zeer goed over oordelen.
De natuur zelf heeft geen bewustzijn, en de mens wel.
Het zogenaamde ervaren van de natuur is dan ook onze ervaring en niet die van de natuur zelf.
Ook de zogenaamde levensboom ervaart helemaal niks.
Het is een idee dat wij mensen hebben bedacht, wij mensen die onze hogere culturele ideeën in de natuur projecteren.
Dieren behoren in de natuur, de mens niet, die heeft zijn eigen wereld gebouwd, die hoger is.
Ook jijzelf woont in een huis en je zit niet in een nest in je zogenaamde levensboom...
Citaat:
Ik heb gisteren koffie gedronken en jawel deze ochtend ook. Ik heb hem gratis gekregen dus ik waardeer wat ik krijg.
Het is niet dat koffie mij heel onzuiver maakt, enkel onrustig in mijn hoofd.
Dat gaat dan naar mijn buik en eens teveel word ik zenuwachtig. Een kopje of 2 's ochtends kan geen kwaad.
|
Volgens mij is koffie ook slecht, vooral sterke zwarte koffie.
Thee of melk of vruchtensap is beter.
Citaat:
Wat ik nu vooral veel laat klinken: Een gezonde geest in een gezond lichaam.
Al de rest is fucking bijzaak geworden. Het leven kan in één knip veranderen, het kan in één knip gedaan zijn en dan moet je verder met de leegte die achterblijft.
|
Je bedoelt: de leegte die dan verschijnt.
De leegte kan geen kwaad als je daarin de eeuwigheid en oneindigheid ervaart om één te zijn met God.
En dan daarin het rumoer van deze wereld achter laat.
Want wel is de hemel hoger dan de wereld.