Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Wij zijn uit het licht geboren, maar het licht is uit de duisternis geboren.
|
Het licht is uit de Geest geboren en niet uit de duisternis, die alleen maar het ontbreken is van het licht, dus niks.
Citaat:
Nu ik terug mijn pillen neem merk ik meteen in mijn dagboek dat ik niet meer kan schrijven.
Zodra ik de duisternis laat verschijnen ga ik in vrije val en voor ik het doorheb heb ik 20 pagina's geschreven.
|
Psychotisch dus, de werking van het onderbewustzijn, wat dus schijnbaar duisternis is, maar waarin van alles en nog wat leeft, zoals in de droom.
Citaat:
Maar ik schrijf niet meer, ik laat het varen en los.
Genoeg bullshit vergaard. Als ik "naakt" voor Het verschijn zal het mij naar de essentie herleiden, op de grond drukken en moet ik al deze zever uitzweten in pure angst. Wanneer mijn demonen verdreven worden zal dit ten koste van veel van mijn persoon gaan.
Daarom dat ik het zo lang uitstel wellicht, angst voor wat komen gaat omdat ik WEET waar ik voor kom te staan. Niet dat ik beoordeeld word, wel zal ik een perspectief verwerven dat mijn voorgaande "ik" zal overstijgen.
|
Oké.
Hoopvol dus.
Citaat:
Maar het kwade is altijd op de loer. Als je die deur opent kan het daarmee binnenkomen. Enigszins begrijp ik hen wel, maar moet je daarom alle ervaringen schuwen?
|
Je moet het slechte uit het verleden schuwen, terwijl het heden al zoveel beter is en mijn atoomtheorie voor de toekomst nog veel beter is.
Citaat:
Degene die niet uitverkoren zijn, krijgen een wederopstanding op de aarde.
Jezus zal op aarde heersen als koning, God in de hemel.
Er mogen 144 000 naar God om in de hemel te wonen.
|
Allemaal fantasie.
De waarheid in deze is mijn atoomtheorie, en wij allen leven zowel op aarde als ook in de hemel en ook in de wereld.
En wij allen verliezen ons aardse bestaan als we dood gaan om alleen in de hemel te leven.
En als iedereen op aarde terug komt zal het een drukke bedoening worden, want we zitten nu al met het probleem van de overbevolking.
Dikke onzin dus.
Citaat:
Ik vraag mij af wat daar de verborgen terminologie voor is, daar het cijfer 144000 toch iets anders kan betekenen dat aan onze neus voorbij gaat?
|
Natuurlijk, dat is symboliek.
De ouden waren gek met getal 12, dat is van de Babyloniërs afkomstig.
En 144 is 12 x 12.