Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2017, 22:08   #84
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Tomm, in Suriname zijn er 2 rassen Chinezen. 1. De Mantjoes die uit de rustbelt van het arme noorden komen. Deze werken als slaven in de bouw en wegenaanleg. 2. De winkeliers, deze zijn lichter gekleurd, intelligenter (spreken de talen) en komen uit de zuidelijke kustprovincies.

Groep 2 valt af. Deze hebben allemaal een vrouw uit China. Een enkele hoogopgeleide 2e generatie daarentegen van van groep 2 trouwt met een hoogopgeleide Surinamer. Nu bedenk ik opeens mij dat er een ik een aantal winkelierszonen ken die met een verkeerde niet Chinese vrouw kinderen hebben gekregen (verkeerd doel ik op semi prostituee / doen het om de erfenis)

Groep 1. De Mantjoes hebben geen van allen een vrouw en werken op contractbasis. Deze groep hopt zo nu en dan op een marron (bosneger) - langs de weg - en komt een kind uit;

maar zijn op 1 hand te tellen mocht een dergelijk koppel ze een gezin vormen en samen een kind opvoeden.

@ Mijn vraag; geldt dit ook voor Kenya ?
Waarom zou een Chinees met een een hoogopgeleide Surinamer trouwen? Uw antwoord is dat het 'm om de erfenis te doen is. En het zou gaan om semi-prostitutie. Wat te denken van iemand als Frank Rijkaard? Toch ook een halve Surinamer. Ook om de erfenis? Ook semi-prostitutie?