Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2017, 10:34   #93
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wie heeft er de dag van vandaag dan ook geen kredietkaart...
Wie heeft dat nodig?

Ik heb pas een kredietkaart (ik krijg die nochtans gratis) sinds ik een paar jaar geleden op reis ben gegaan naar een verre bestemming. Sindsdien zit die al jaren ongebruikt in mijn beurs. Zonder die reis had ik nu nog geen kredietkaart.

Een van de redenen dat ik geen kredietkaart heb is het feit dat dit een veel te duur systeem vind. Op het moment dat men mij, als handelaar, voorstelde een kredietkaart te aanvaarden in mijn zaak was de voorwaarde dat ik 5% van mijn omzet moest afstaan aan de kredietfirma om mijn geld een maand late rop mijn rekening te krijgen. Ik heb dat juffrouwke toen gevraagd (in iets mooier woorden) of ze op haar hoofd gevallen was en of ze enig idee had hoeveel procent zij eigenlijk van mijn netto winst vroegen.

Ik zie dan ook geen enkel reden dat men enkel kredietkaarten aanvaardt.

Wat betreft gebruik van die fietsen. Een kennis gebruikt in Brussel ook die fietsen. Met zijn inkomen heeft hij nochtans geld genoeg om zelf een fiets te kopen.

Maar:
- je mag die niet op de stoep laten staan.
- In de gang van de woning is geen plaats voor alle fietsen voor alle inwoners van de 4 appartementen daar.
- Je fiets altijd meenemen naar je eigen appartement op het vierde is niet echt comfortabel of praktisch te noemen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden