Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Vraag is dan natuurlijk: hoe zat het bij die Porsche. Misschien deed die net hetzelfde.
|
Staat nergens in de link en een ongevallenverslag ga je ook nooit in de media vinden.
De titel en tekst is nochtans duidelijk, de rechtbank heeft de schuldige bepaald:
Citaat:
|
De politierechtbank in Veurne heeft voor het eerst de gegevens van de zwarte doos van een auto gebruikt om de schuldige van een dodelijk ongeval te bepalen.
|
Als jij zin hebt om te gokken, en steeds maar misschien-vragen te stellen waar je toch nooit geen antwoord op krijgt, doe maar.
Citaat:
|
Het is dus volledig op basis van de gegevens van de ECU van de Volvo. Van de Porsche is niets geweten.
|
Volgens hln.be niets kunnen uitlezen, mss

was de schade wel te hoog als je een patat van 160 kmh krijgt niet?
Ik heb hier gekeken, blijkbaar had de Porsche ook een zwarte doos, maar het was blijkbaar niet meer mogelijk er informatie uit te lezen:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ke-crash.dhtml
In juni vorig jaar botste de 29-jarige West-Vlaamse in Diksmuide met een tegenligger in een Porsche. Beide bestuurders herinnerden zich niets van de klap, waarbij de 26-jarige passagier van de Porsche stierf. Het gerecht ontdekte echter dat in de auto's een soort zwarte doos zat. Het vroeg de medewerking van de autobouwer om die gegevens uit te lezen. Porsche slaagde daar niet in, Volvo wél. Uit de zwarte doos in haar eigen wagen bleek dat de vrouw van haar baanvak afweek, 155 km/u reed waar ze 90 mocht én vlak voor de crash nog gas bijgaf.
|
Als een auto van x-ton met x-snelheid rijdt -de Volvo- kunnen deskundigen aan de hand van de schade de snelheid van de Porsche bepalen, en naargelang waar de hoofdimpact was ook de positie van de Porsche op de baan bij de impact, dit even terzijde, imho.
Als je natuurlijk de neutraliteit van de rechtbank en ongevaldeskundigen niet vertrouwt of in vraag stelt kun je dat beter direct zeggen.