Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Ik stel vast dat de spanningen tussen moslims en niet-moslims in de VS veel kleiner zijn dan in Europa. Het is trouwens opvallen dat internationale moslim-terroristen er quasi niet in slagen om medewerkers te recruteren onder de moslim-gemeenschap in de VS, terwijl ze op dat vlak veel suuccesvoller zijn in Europa. Volgens mij heeft dat te maken met de veel succesvollere integratie en assimilatie van migranten in de VS.
En wat Bush betreft, was dat niet de president die onmiddellijk na 11 september bezoeken bracht aan moskeeën en in niet mis te verstane bewoordingen opriep om als moslims en niet-moslims schouder aan schouder te staan in de strijd tegen het terorrisme.
Het komt mij voor dat Europa hier nog veel te leren heeft van de VS.
|
Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien op tv,in verband met migranten in de VS,men geeft ze een woonst en een aantal maanden om werk te zoeken en zich aan te passen,hebben ze na verloop geen werk gaat de kraan dicht.
Geen compassie,geen verpampering,geen voordelen !als ze willen overleven in de VS hebben ze tijd om het nodige te doen ,na verloop is het trek u Plan.