Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zo is dat.
De kiezers willen niet alleen een president die zijn verkiezingsbeloften houdt, ze willen er een die komaf maakt met de politieke correctheid, en de desastreuze gevolgen daarvan voor de VS, Engeland, én Europa.
Politieke correctheid is een term voor "voorzichtig taalgebruik" of beter gezegd, voor het vermijden van onderwerpen die politiek gevoelig liggen, om belediging van, in hoofdzaak, allochtone minderheden te voorkomen.
Daar waar de wieg stond voor de politieke correctheid, in de VS, wordt vandaag het graf ervan gegraven. Geen wonder dat politiek correct links zijn frustratie niet verteert krijgt.
Na een halve eeuw de scepter te hebben gezwaaid in heel de westerse wereld is politiek correct links het als vanzelfsprekend gaan vinden om het voor het zeggen te hebben. Links, met zijn vermeende morele meerderwaardigheidsgevoel dacht dat de politiek correcte zomer nooit voorbij zou gaan, maar dan, plots, maken de kiezers in de VS daar een eind aan. In het Verenigd Koninkrijk en Europa speelt zich hetzelfde scenario af.
Is dat toeval? Of is de politieke correctheid op haar grenzen gebotst en is ze het slachtoffer geworden van haar bloedeigen....politieke correctheid?
|
politieke correctheid, dat is zoiets uitgevonden door de rechtsen om alles wat links (en dat is dus iedereen die niet extreem-rechts is) te benoemen.
Alles wat een beetje ruikt naar empathie, menselijkheid ==> "politiek correct".
wel, dan mag je alles wat ik zeg benoemen als politiek correct, graag zelf.
Ondertussen doe je je ogen dicht dat onder rechtsen in feite een eenheidsdenken heerst waar angst regeert, men steeds de "grote leider" verafgoodt en men enkel in wit-zwart kan denken.
neen, ik sta teveel op mijn vrijheid en heb een te goede opvoeding gehad om aan die gedachten te willen toegeven.