Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Mombasa ben ik al 50 keer geweest of zo. De stad zelf is niets bijzonders, veel krotten, maar heeft wel een oude Arabische kern en Fort Jesus, een oud Portugees/Arabisch fort waar de slaven werden verhandeld. Nabij Mombasa heb je het "hoerendorp voor bejaarde Duitsers" zoals ik het noem Mtwapa, en ook enkele mooie hotels aan de kust. Malindi is een "hoerendorp voor bejaarde Italianen" met mooie stranden en een kleine historische kern. Lamu is echt mooi en authentiek, maar ligt wel vlakbij Somalië waardoor er niet veel toeristen zijn. De sfeer is te vergelijken met Zanzibar, maar zonder het massatoerisme. (in de jaren 70 wel een populaire bestemming voor hippies)
|
Een kennis van me heeft jaren tussen Rwanda en Kenya geschipperd. Verbleef in Rwanda op het ogenblik van de genocide. Het scheelde geen haar of hij was z'n bolletje daar kwijt geweest. Ik meen me te herinneren dat hij economische transporten deed tussen Rwanda enerzijds en Mombasa anderzijds. Ik zou het eens moeten navragen. Mombasa is wel een diepzeehaven. Aan de oostkust van Afrika heb je er zo enkele. Aan de westkust zijn die eerder zeldzaam. Een diepzeehaven is nodig om grote boten te laten aanmeren zodat er kan aangesloten worden op het globalistische systeem.