Los bericht bekijken
Oud 18 december 2004, 19:29   #18
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3

(Foto: vrt)-->Geen Gumball Race in ons land

17/12/2004 Flor Koninckx wil niet dat de Gumball Race, een wilde en illegale autorally doorheen Europa, volgend jaar ons land aandoet. “Ik vraag de bevoegde ministers om maatregelen te nemen om deze race van onze wegen te houden”, zegt de gemeenschapssenator.

-->
De zevende editie van de Gumball Race is van plan om volgend jaar langs onze wegen te trekken. “Het gaat om een illegale straatrace doorheen Europa”, vertelt Koninckx. “De deelnemers zijn meestal plaatselijke beroemdheden die er niet alleen veel geld voor over hebben om deel te nemen, ze deinzen er ook niet voor terug om extreem snel te rijden op plaatsen die dat allerminst toelaten. Zo hoorde je één van de deelnemers vorig jaar klagen dat hij in een dorp had moeten vertragen tot 136 kilometer per uur. Pure waanzin!”

“Ik ga daarom aan de bevoegde ministers, Patrick Dewael van Binnenlandse Zaken en Renaat Landuyt van Mobiliteit, vragen om deze illegale autorally uit België te houden. Net op het moment dat de overheid allerlei inspanningen onderneemt om de verkeersveiligheid te verhogen, is zo’n waanzinnige wedstrijd volledig misplaatst en dus helemaal niet welkom op onze wegen.”

Bron: sp.A nationaal

Ja persoonlijk vind ik da ook niet nodig dat ze hier komen racen
Gumball races zijn typische fenomenen van de liberale chaos-cultuur waar we nu in leven. Een verbod op deze races en zware gevangenisstraffen voor overtreders lijkt mij het meest logische....
R. Heydrich is offline