Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Je dochter heeft gelijk. Het gaat misschien sneller met warm water maar uiteindelijk werkt koud water even goed hoor.
Dingen die ik gebruik tijdens het koken en waar geen vet mee in aanraking is geweest was ik ook gewoon direct na het koken af met koud stromend water. Als je die dingen niet laat indrogen is zelfs zeep niet nodig.
Pannen ed. was ik ook af met koud water maar dan wel met een scheutje zeep erbij. Werkt perfect. Vetresten krijg je met warm water ook niet weg zonder zeep.
Het enige waar ik heet water voor gebruik is zijn aangekoekte of aangebrande dingen. Dat werkt het handigst als je ze eerst en tijdje laat weken in warm zeepsop. Maar aangezien ik wel een beetje kan koken heb ik daar zelden mee te maken en zelfs dan nog krijg je aangekoekte resten ook met koud water weg hoor. Je gaat enkel wat langer moeten wrijven.
|
Je vraagt je dan af waarom (haast) iedereen warm water gebruikt. Vet lost inderdaad toch niet op in water, dus warm of koud... Misschien doodt afwassen in heet water bacteriën? Of verhoogt het reinigend effect van de zeep? Ik vind afwassen in koud water sowieso ongezellig. En mijn dochter moet ik eens vragen hoe ze afwast sinds ze het huis uit is. Ze heeft al lang een vaatwasmachine, zoveel weet ik.
Deze jongedame heeft problemen met de was, jammer dat het niet met de afwas is, anders kon ik zeker helpen.
http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-o...t-de-was.dhtml