Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2017, 14:28   #162
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De vrijheid om te discrimineren wilt u dan? De seksuele geaardheid van klanten gaat een bakker niet aan, scholen moeten voorbereiden op functioneren in de samenleving, en mannen en vrouwen hebben toegang tot publieke ruimtes wat fitness of een zwembad is.
Met uw redenering kan een supermarkt ook Joden gaan weigeren!
Discriminatie is verboden en terecht!
Beste Alice

Doorgaans ben ik het met al jouw argumenten/commentaren eens. Anderzijds denk ik dat we toch even moeten stilstaan bij de 'vrijheid van ondernemen'!

Hier in Vlaanderen en bij uitbreiding België kan dat niet! Je wordt hier werkelijk met handen en voeten, wettelijk en moreel, gebonden aan al te bezopen regeltjes. ik MOET een sluitingsdag hebben, ik MOET afficheren, ik MOET iedereen toelaten, ik MOET si, ik MOET la....

Een ondernemer moet de vrijheid hebben om te bepalen ... ik WIL op die momenten werken, ik WIL dat soort clienteel, ik WIL zelfstandig handelen, ik WIL NIET si, la en ginder.....Daarom gaat hij/zij uiteindelijk toch zelfstandig! Ja toch?

Als ik een zaak wil waar enkel mannen mogen komen, dan vind ik dat dit mijn zelfstandige beslissing moet kunnen zijn, zonder dat daar verantwoording moet voor worden afgelegd (aan NIEMAND).

Ik, als ZELFSTANDIG uitbater van MIJN etablissement, bepaal dat zelf en noch een klant, een leek of de overheid heeft zich daar mee te bemoeien. Wat de redenen, de aanleiding en/of de oorzaak en/of de gevolgen moge zijn van deze beslissing moet volledig in handen liggen van de ondernemer. Nogmaals, hij/zij zal daar zijn/haar redenen voor hebben.

Dat een fitnesscenter beslist om enkel vrouwen toe te laten vind ik dus een legitieme keuze van de uitbater en niemand hoeft zich daar mee te bemoeien. Dat het bij sommigen tegen de borst stoot of daar een aantal vragen bij stellen, is een ander verhaal en daar kan dus idd een discussie over worden gestart, maar uiteindelijk is hij/zij (de uitbater) die beslist en daar heb ik absoluut geen enkele moeite mee. Iedereen heeft heeft altijd alternatieven en er dus geen enkele reden om zich zorgen te maken over dit soort 'incidenten'.
coro is offline   Met citaat antwoorden