Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2017, 19:17   #40
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De grootste hoop van het kiesvee heeft nog niet eens een idee hoe een brandstofmotor werkt.
Inderdaad. Net zoals het grootste deel van de mensen niet eens een idee heeft hoe een koelkast, een microgolfoven, een computer, een smartphone of een broodrooster werkt.
Wil dat zeggen dat die mensen daarom geen recht hebben op een volledige uitleg of op een fatsoenlijke werking van zo'n produkt?

Citaat:
Het staat in de handleiding van elke wagen, u weet wel, dat redelijk stevig stukje papier dat je zelden ter hand neemt. Misschien om uit te vogelen waar de bedieningen zitten, maar daar stopt het zowat bij.
Ja? Zeker van?
In de handleiding van mijn wagen staat er in elk geval niks van. Het enige wat er over de roetfilter instaat (en ja, ik heb heel die blok papier doorploegd) is dat je wanneer er "DPF System Check Req" op het scherm verschijnt je best zo snel mogelijk de dealer opzoekt. En dat had ik zonder de handleiding zelf ook wel door.
Verder wordt er met geen letter over de roetfilter (of zijn werking) gerept.

Nu ik op internet wat dingen opgezocht heb over die roetfilter en ik er al meermaals met mijn dealer over gesproken hebt wordt me 1 ding alvast duidelijk: de autoconstructeurs zitten er zelf ook mee gewrongen. Ze moeten die dingen inbouwen maar ze krijgen meer en meer ontevreden klanten over de vloer die ze eigenlijk niet kunnen helpen en waar ze geen oplossing voor hebben.
Mij werd in eerste instantie ook aangeraden om enkel nog diesel van A-merken te tanken. Dat "ging het probleem zeker oplossen".
Kortom; ze weten het zelf ook niet meer.

Maar toch ligt het volgens u nog steeds aan consumenten omdat die niet genoeg verstand hebben van autotechniek?
Tjsa...

Laatst gewijzigd door BigF : 5 februari 2017 om 19:28.
BigF is offline   Met citaat antwoorden