Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro
Beste Alice
Dat is het nu juist. De overheid MOET zich daar niet mee bezig houden! Ze horen de zelfstandigen VRij en ZELFSTANDIG te laten ONDERNEMEN in hun onderneming!
Als die geviseerde bakker geen taarten wil bakken voor holebi's dan is dat zijn goed recht en als je daar een probleem mee hebt, wel ga dan naar een andere en ruimdenkender bakker. Wat is het probeem? Ga jij daar dan staan eisen dat hij jou (mocht je holebi zijn) een taart gaat staan bakken?
Ik zou er zelfs (mocht ik holebi zijn) geen meer willen! Sterker nog.... de "betere" bakker gaat er nog voordeel uit halen. Jij hebt, als klant, geen eisen te stellen aan een zelfstandige bakker. Dat mag toch duidelijk zijn neem ik aan?
Dat maakt nu juist het verschil tussen jou en een zelfstandige ondernemer!
Wat is daar nu zo lastig en/of moeilijk aan?
Als zelfstandige bepaal IK, en alleen IK, aan wie ik mijn diensten aanbied en wie niet, wie ik wel of niet in mijn klantenbestand wil, aan wie ik wel of niet tijd en/of energie wil besteden...... begrijp je?
|
Dus voor u geen probleem, mensen mag je als bakker uitsluiten op basis van seksuele geaardheid.
Wanneer dit kan, waarom dan niet op basis van levensovertuiging, origine en geslacht?
Moeten vrouwen dan binnenkort op zoeken naar een winkel waar ze nog geholpen worden en Joden op zoek naar een schoenmaker die hun schoenen wil repareren?
Sorry, dat is er over, wil je zelfstandige zijn, dan kies je niet de klant, de klant kiest jou. Dus nee, ben het met u totaal niet eens en vind het wel goed dat de overheid dit aspect van het samenleven reguleert.
Het gaat trouwens niet over " eisen dat de bakker een taart bakt" maar over het recht om de taart die te koop is, ook te kunnen kopen, ongeacht je seksuele geaardheid! Niet gediscrimineerd worden is een basisrecht. Die bakker heeft totaal geen recht om te bepalen wie de taart wel of niet mag kopen, dat heeft niets te maken met vrij en zelfstandig ondernemen, maar wel met discriminatie.