Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Dat met die taart was niet mijn voorbeeld maar van onze Jan die stelt dat de bakker mag beslissen niet te bakken, wanneer het over homo's ging.
Natuurlijk kun je enkel jezelf als herenkapper presenteren, dat is geen discriminatie, evenmin is het verkopen van mannenkleding dit.
Maar wanneer een vrouw binnenkomt die een mannenpak wil kopen of een herenkapsel wil, kun je niet weigeren, omdat het een vrouw is.
Men only advies, wat mag ik me daarbij voorstellen?
En waarom zou je aparte fitnesscentra moeten goed vinden?
|
Komaan Alice, niet overdrijven aub!! de topic gaat over discriminatie en wanneer dat wel en niet in aanmerking komt he.
Het zal uiterst zeldzaam zijn dat een vrouw een mannenpak in een boetiek die gericht is naar mannen, door een vrouw wordt gefrenquenteerd, ja toch? Misschien in het geval de vrouw de man een cadeautje wil doen.... maar daar gaat het toch niet over?
Het gaat in de topic wel specifiek over het gericht discrimineren, althans in jouw visie, van al dan niet weigeren van diensten of goederen aan/van het andere geslacht!
Is een mededeling zoals 'Men only' 'adults only' .... jou vreemd dan?
Deze kleine mededelingen wijzen je erop waarover het gaat. Is dat dan discriminatie? Nee, dat is gewoon een mededeling. Kennelijk iets waar je het van tijd tot tijd moeilijk mee hebt. Of heb ik het weer verkeerd begrepen?