Hup, mijn facebook account is geblokkeerd

Reden?
Omdat ik mijn echte naam niet gebruik, en een of andere bleiter gaan janken is.
En wat wil facebook nu van mij?
Dat ik eventjes mijn naam verander, en dan nog een bewijs zoals een copie van mijn identiteitskaart doorstuur, anders geraak ik er niet meer in.
Want "facebook vindt dat iedereen ten allen tijde moet weten met wie hij te doen heeft."
Is de DDR weer helemaal terug?
Alsof ik in een café ook de naam, woonplaats en geboortedatum van iedereen ken waar ik mee een gesprek voer, en dan nog garantie heb dat niemand daarover liegt.
En welke gevaren hangen er niet aan vast?
Naast het spammen door bedrijven op je adres thuis (want ze hebben je echte naam in plaats van een schuilnaam) zie ik heel wat gevaren :
* intimidatie : van zodra je iets zegt dat niet bevalt : "let maar op, of ik doe je een proces aan"...
* oplichters en andere dieven : interessant om allerlei persoonlijke gegevens van mensen te weten
* agressievelingen die u eens een persoonlijk "bezoekje" willen brengen, omdat je iets schrijft dat hen niet bevalt.
...
Nu, ik zou het allemaal niet super erg vinden, en gewoon die account laten voor wat hij is (ik heb er nog), maar er staan dingen in die ik binnenkort misschien nodig heb in verband met een rechtszaak, en ik kan er dus niet meer aan.
Ik vraag mij ook af, als ik mijn identiteit niet bevestig, of ik binnen een paar maanden dan toch nog aan mijn gegevens kan, in het geval ik hem dan wel bevestig.