Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Natuurlijk hebben wij hier te weinig informatie om te kunnen oordelen, maar iedereen die met de wagen rijdt maakt wel eens mee dat voetgangers oversteken zonder uit te kijken.
Ze steken over op het zebrapad dus zijn ze in hun recht, ze moeten wel rekening houden met het feit dat een automobilist moet kunnen stoppen.
|
Daar is geen zebrapad. Ik passeer dagelijks langs de golflaan. Daar staan enorm veel bomen, en het fietspad is ook op de meeste stukken gescheiden van de rijweg. Je merkt dus inderdaad niet altijd op of er een zwakke weggebruiker op het gescheiden fietspad rijdt. Idem voor voetgangers. Het is vrij duidelijk dat het op dat moment de zwakke weggebruiker is die uit zijn doppen moet kijken. Dat is volgens mij ook de reden dat daar nergens zebrapaden zijn. Ik kan begrijpen dat die ouders gekraakt zijn door dit spijtige ongeval, maar door iets in de schoenen te schuiven van een bestuurder die er zelf niets kan aan doen, breng je uw kleinen niet terug hoor. Als 4 experts zeggen dat de bestuurder niet te snel reedt, dan vraag ik me af waarom de vader dan besluit dat die bestuurder wel te snel reed. Dat gaat er bij mij niet in hoor. Wat win je er mee om een onschuldige bestuurder te gaan culpabileseren vraag ik mij dan af.