Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2017, 17:54   #1
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard Jos tackelt Minister van Binnenlandse Zaken

Jos Geysels van Decennium Doelstellingen (een samenwerkingsverband tussen armoede verenigingen) droogde minister Homans ongegeneerd af in Ter Zake gisteren.
Nu ja, hoewel de minister in kwestie zich de koningin van het debat placht te noemen, maakt eender wie spaanders van deze excellentie en haar beleid. Voor de Jos volstond het om de cijfers van de armoedemonitor boven te halen die de minister een paar minuten daarvoor bevestigende correct te zijn.
Eindresultaat: een minister die met pijnlijke grimassen al maar dieper wegzakte in haar kuipzeteltje en al maar vettiger en onverstaanbaarder Aantwaarps mompelde.
Madame Beck had medelijden met onze viceminister-president en moest haar ten langen leste ter hulp snellen. “Eigenlijk is uw rol vooral coördinerend?” “Absoluut! Absoluut!!”, murmelde Homans terwijl ze wild om zich heenslaand naar deze reddingsboei grabbelde.
Jos ging daarop ijzig koud voor de kill: "Ik versta het niet dat iemand die met leefloon moet rondkomen, voortaan 59 euro moet inleveren”. Ik hield van de shot van de Jos, die met handen in het haar zit wanneer de minister daarop een onbegrijpelijke woordenbrij uitbraakt. We onthouden van den Jos dat we “mevrouw Homans niet ten euvel mogen duiden wat betreft de uitkeringen, dat is federaal.” Én “daar (federaal, nvdv) is 141 miljoen bespaard, ondertussen mevrouw zijn we wel met zijn allen erop vooruit gegaan, tenzij de armen”.
Jos levert de coup de grâce: “We komen van zes procent tien jaar geleden, we zitten nu aan twaalf. We moeten naar vier procent”.
Homans: “Ik ben het met u eens”. Jos geeft een knipoogje naar mevrouw Beck : mission accompli.
De Jos vloerde gisteren de minister president, op nog meer genietbare wijze dan Luk Alloo op de nacht van de televisiesterren.
High-five, Jos!

.. Jos, Liesbeth en de expert in baarlijke nonsens..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 februari 2017 om 18:15.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden