Ontslag minister Weyts
In Antwerpen is het tramverkeer een complete ramp aan het worden. Ik weet niet wat er aan de hand is. We krijgen 0 informatie of leugens. Tramritten worden voortdurend ingekort. Noodremmingen a volonté. Gisteren kon ik me niet vast houden in een tram omdat hij zo vol zat en vloog ik de halve tram door vanwege een noodremming aan hoge snelheid op bakens die verkeerde informatie geven ofzo. Trams rijden in bosjes en amper nog tot de eindhaltes. Over een rit die normaal 40 minuten duurt doe ik al dagen 1.5 uur. Volgens sommige trambestuurders is hun stel defect, volgens anderen is men aan de seininrichting aan het werken in de tunnels. De trambestuurders neem ik niets kwalijk. Die moeten elke dag op andere uren werken, om 3 uur 's morgens uit hun bed of erin, voor 100 euro meer dan een werkloosheidsuitkering.
De minister die zich zelfs wil bemoeien met het interieur van de tram kan dus niet anders dan de verantwoordelijkheid nemen voor de fouten van zijn management. Sinds die dikke vetzak van de NMBS zich moeit bij de Lijn gaat het daar ook steil bergaf.
|