Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U maakt weer de fout door ervan uit te gaan dat alle protestanten een (strikte) hiërarchie kennen. De wederdopers kennen dat bijvoorbeeld totaal niet, net zoals zovele andere protestantse groepen (vooral in de VS). Daarom ook de enorme versplinterdheid in de protestantse wereld. Iedereen is er zowat zijn eigen baas.
U bent ook fout als u denkt dat de functie van imam door iedereen kan worden waargenomen of dat de voorbidder in een gebed buiten de moskee gelijk te stellen is met de imam in de moskee.
|
Dan zijn alle moslims die me dit zorgvuldig hebben uitgelegd dus fout. Ik zag anders dat de praktijk in moskee's dit bevestigd.
Ik maak geen fout maar u, en dat ongelijk toegeven is voor u " not done".
Als patriarch heeft u gelijk toch? U bent een man en onderwijzer, gelukkig denken niet alle mannen zoals u.
Ja Jan, in Amerika lopen de meest krankzinnige gelovigen los, maar die subgroepen zijn in het geheel in Europa te verwaarlozen. Ookal groeit Jehova getuigen, nogal wat Afrikanen rekenen zichzelf tot die stroming en vestigen zich hier.
Probeer eens een steekhoudend argument te verzinnen en kom van je preekstoel af?