Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2017, 08:06   #44
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
klopt, dat verhoogt dus enkel het belang van een goede opleiding
dat is dus niet de mama die te bang is om haar dochter over de autostrade te sturen en de zatte onkel die alles beter weet

linkje?
België is zowat het enige land vd EU zonder verplichte rijschool en er zijn maar 2 of 3 landen die het slechter doen qua verkeersslachtoffers.
zie m'n vorig linkje

maar goed
ik voel bij u al de bekende klassieke Belgische weerstand tegen maatregelen die effectief zouden helpen om het aantal slachtoffers naar beneden te halen.
daarom dat Dehaene dat nooit verkocht kreeg en de huidige politici hun stemmen niet aan zoiets willen verkwanselen.
welke gemeente was het nu weer waar ze in de loop van vorig jaar zo ongeveer het hele schepencollege zat achter het stuur betrapt hebben?
Dehaene was een hypocriet eerste klasse. Hij wou de regels verstrengen maar liet toe dat zijn chauffeur zelf 140 reed.

Hij kreeg ook zijn puntensysteem niet verkocht omdat het veel te streng was.

In Duitsland bijvoorbeeld krijgt men 3 punten als men meer dan 20 km te snel rijdt. Na 2 jaar vervallen die punten. Als men 18 punten verzamelt geraakt men zijn rijbewijs kwijt. Men krijgt ook voor andere zaken punten. Met de lichten gooien op de autostrade om een auto te passeren bijvoorbeeld kost een pak geld en punten. Hetzelfde voor te dicht op de voorligger te rijden.

Dit is een fair systeem vind ik.

Bij het systeem van Dehaene zou men het rijbewijs al kwijt geweest zijn bij drie hoge snelheidsovertredingen of zo, iets waar men snel kon aan zitten.

Ik heb hier trouwens een interessant linkje gevonden:

https://www.touring.be/nl/artikels/a...ijs-met-punten

Ik pleit zelf voor een rijbewijs met punten volgens het Duitse systeem, maar zoals je kunt zien in het artikel van Touring, het is niet zaligmakend, net zoals snelheidsbeperkingen niet zaligmakend zijn en een verplichte leeropleiding dit ook niet is.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden