Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Zoals gezegd, het verhaal van T(N)ata en Nena en de zondvloed vindt men in het Azteeks document.
Het Maya document document (ook ‘Madrid-document’ genoemd) is inderdaad een soort hiërogliefen verhaal . En hier is inderdaad interpretatie mogelijk.
|
Gij zit hier mist te spuiten tot in het oneindige.
Geef mij een bron (hoeveel keer moet ik dat vragen eigenlijk??) waaruit blijkt dat de indianen ook een Noach verhaal hadden met een boot en een wereldwijde vloed.
Met bron bedoel ik niet u. Geef mij eens een link.
Citaat:
Maar ook de Hopi-indianen kennen een zondvloedverhaal. De Hopi geloven in een eeuwige cyclus van schepping en vernietiging. Hierdoor worden er onophoudelijk werelden geschapen en vernietigd. De eerste wereld werd vernietigd door vuur, de tweede door vorst en de derde door een zondvloed; Kortom, het zondvloedverhaal waarin heel de toenmalige wereld zo goed als helemaal ten onder gaat vinden we ook bij volkeren van het Amerikaanse continent. Vele volkeren (ook de Chinezen) kennen zo’n type verhaal.
|
Nee, de Chinezen kennen legenden waar overstromingen in voorkomen (het tegendeel zou verrassend zijn), maar een legende over een wereldwijde vloed, met een man die met zijn familie in een boot de vloed overleeft, kennen de Chinezen niet.
Citaat:
Het zou dus wel kunnen dat de zondvloed wereldwijd was. Maar een echt bewijs is het vooralsnog niet, dat is waar. Alleen, uitsluiten mag men het vooralsnog evenmin.
|
Men kan ook niet uitsluiten dat eenhoorns bestaan, en dat Beerschot in 2021 de champions league wint.