Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2017, 11:56   #23
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat ik dagdagelijks op de snelweg zie.... kleven aan +120km/uur, veel te snel, rechts inhalen, vrachtwagens die in de gietende regen elkaar proberen voorbij te raken....kortom, alles behalve veilig en verantwoord rijgedrag..
Dan doen ze constant, regen of geen regen. Twee rechtse baanvakken zijn het speelterrein van de vrachtwagens geworden. En richtingaanwijzers is op hun rijdende discobars vol lichtjes een optie. Als ik veel tijd heb -en dat heb ik meestal- dan rij ik tegen 89 km/uur op het rechtse baanvak. Een vrachtwagen die 90 km/uur kan wil mij dan voorbij gaan. En die erachter hangt en 91 km/uur kan zit zijn kas op te vreten. En ik kan het dan niet laten eens de eerste vrachtwagen naast mij hangt om de cruise control even aan te tikken en er zo 1, 2 - 3 km/uur bij te doen. Onlangs Vilvoorde - Mechelen Noord een ganse tijd eentje naast mij. En alle cowboys erachter maar hun kas opvreten Wat gaan ze doen? Ik doe niets verkeerd. Ik rij meer dan de minimum snelheid op een autosnelweg. Zij kloten constant de weggebruikers wel ik kloot vrolijk terug! Een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens en de files zullen halveren en de verkeersveiligheid gaat er pakken op vooruit. Maar daar is politieke moed voor nodig. Flitsen is een beetje als een bange klojo zich in de kant verstoppen of een paal zetten = legale manier van mensen geld af te troggelen en te kloten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Was vanmorgen, om 5 uur, nog maar pas de straat waar ik woon uit of er hing al eentje op een meter achter mij, terwijl ik toch de max. toegelaten snelheid van 70 reed. Heel irritant, ik ga dan 50 rijden...of nog minder, tot ze me uit pure frustratie voorbijsteken.
Op de 40 km die ik moet rijden om op mijn werk te raken valt iets vergelijkbaars me meerdere keer per traject voor, ook door vrachtwagens met aanhanger waar je maar 50 mag. Flitscamera's noch trajectcontrole gaat daar iets aan veranderen.
En als die dan voorbij willen steken? Even een heel klein beetje meer gas geven Zalig gewoon! En maar toeteren en met hun discobarlichtjes flikkeren. Maar uitstappen? Neen ze zitten veilig in hun klein-pietje-compensatie-camion
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden