16 februari 2017, 20:02
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Als ik jullie goed begrijp heeft die Hollander gelijk. Men kan PV's verzamelen zonder dat je er iets van weet, en als ze er hun voordeel bij zien kan men ze gebruiken.
Dat is raar, want zo kan een gemeente jarenlang iets gedogen, tot er één zegt nu sturen we ze door. Terwijl men je op de hoogte had kunnen brengen, zodat je het in orde had kunnen brengen. Ik weet dat onwetendheid geen excuus is in de rechtbank. Maar bewust de dingen laten opstapelen zonder de persoon erop te wijzen dat hij een fout begaat?
Dan kan het ver gaan, een politieman of vrouw kan PV's verzamelen over de ex, en als het moment er gekomen en ze komen na lange tijd voor de rechtbank bij een vechtscheiding, dan komen plots al die PV's boven. Elke donderdag zet hij zijn vuilbak te vroeg buiten, op deze datums klaagden de buren van lawaai overlast, die zondagen deed hij zijn gras af, op deze dagen stond hij voor de buurman zijn garagepoort, enz....
Stel dat een gemeenteraad zegt hier gaan we geen punt maken. En de volgende verkiezingen komt een heel andere gemeenteraad die zegt hier gaan we nu eens een punt van maken. Dat kan over van alles gaan, van allochtonen, zelfstandigen tot mensen die in een sociale woning wonen. Bvb al die schotels die aan de buitenkant van flatgebouwen hangen. Men kan tegen die mensen gaan zeggen dat mag niet, en misschien halen die hun schotel wel weg. Probleem opgelost. Men kan ook niets zeggen en maandelijks of wekelijks een PV opmaken en die na 3 jaar verzamelt te hebben doorgeven aan het gerecht. En die persoon wist van niets. Ook al staat het ergens in die 35 pagina's van het huur of koopcontract over de rechten en de plichten van de bewoner.
|
Ik denk dat het 'PV opsparen' voornamelijk tactiek is van het parket.
'Een lopend onderzoek' noemen ze dat.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 februari 2017 om 20:03.
|
|
|