Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2017, 00:48   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel ik heb 12 jaar in Afrika gewoond en hoewel het bij tijden aangenaam was ben ik toch blij van er niet meer te vertoeven. Of zoals m'n moeder weleens zei: 'bouw er een hekken rond'. Niet dat Afrikanen niets zelf zouden kunnen verwezenlijken maar je moet er toch vaak achter zitten of er gebeurt niets of slecht. Op dat vlak zijn Aziaten anders. Dat heb ik in Azië ondervonden: hoewel het ook 3de wereldlanden betrof was de levenskwaliteit er stukken aangenamer omdat mensen er meer zelf deden/ meer het initiatief namen om er iets aangenaam van te maken. In Afrika was dat veel minder het geval.
Dat klopt jammer genoeg. Er is ook veel meer respect voor elkaar in Azië.
Soms heb ik er ook genoeg van, maar ik heb m'n familie daar nu.
Anderzijds ben je in Azië altijd een buitenstaander, in Afrika kun je echt integreren. Het probleem is dat ik me niet wil integreren in zo'n harde maatschappij, waar iemand die de bus niet kan betalen afgemaakt wordt.
Rusland is ook keihard vergeleken met België, er zijn veel uitwassen en excessen, net als Afrikanen kunnen veel Russen geen maat houden (heeft misschien te maken met het lijfeigenschap tot begin 20ste eeuw) maar is veel meer respect voor elkaar. Er zijn ongeschreven regels waar iedereen zich aan houdt. Ook meer dan in België trouwens, door de verzorgingsstaat en het individualisme op z'n Amerikaans in België geven mensen hier niets om de medemens, want men heeft die niet nodig om te overleven. En net diezelfde mentaliteit heeft het Westen geïmporteerd in Afrika, of toch zeker Kenia.
Kenianen zijn in hun hart Amerikanen, maar jammer genoeg voor hen is de realiteit anders. Toch zie je op tv vooral rijke mensen die op z'n Amerikaans leven, en dat steekt de ogen uit van de meerderheid die in miserie leeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 00:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden