Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
heb, zelf motard zijnde, geen enkele affiniteit met die pk, scheur en geluidsmacho's.
het zijn zij die automobilisten agressief maken tov motards.
die zijn er nl ook, automobilisten die zich 'breed' maken omdat ze je zien komen ipv , zoals de meeste automobilisten, even moeiteloos een half metertje extra vrijmaken om je door te laten. even hatelijk als die motardterroristen.
opmerkelijk hoe vrijwel alle weggebruikers vergeten dat ze wel eens aan t verkeer deelnemen in een andere hoedanigheid.
af en toe eens bewust denken, ach ik neem ook wel eens de fiets, moto, auto (en dan doe ik soms dezelfde stommiteiten) helpt.
|
Dus u zegt nu dat ik maar op het fietspad moest gaan zodat de motard in de file waar hij stond kon voorbij gaan? Of u zegt nu dat ik op een autosnelweg maar vlak tegen de vangrails moet gaan rijden zodat de motard er tussen door kan? Of zegt u nu misschien dat ik maar een meter voor de stopstreep aan rode lichten moet stoppen zodat motards nog voorbij kunnen komen en zo als eerste aan de lichten kunnen wachten? En zo kan ik nog even verder gaan ... U zal dan ook wel mijn antwoord weten. Liever een motard die zich te pletter rijdt dan een kras op mijn wagen. En dan is het met eender welke wagen ik onderweg ben, van de bijna versleten wintermobiel tot de nieuwste dure exotische sportwagen.
En wat ik op het laatste in uw post vet heb gedrukt zegt veel : elke motard vindt een autorijder een jaloerse klootzak die stommiteiten uit haalt. Terwijl ik zeker nooit op een motard jaloers zal zijn. Dat is het plebs dat geen dure sportwagen kan betalen en dan maar zelf de klootzak op zijn moto gaat spelen. Ik bekijk het als sport (voetbal) en goedkoop bier. En meestal zit dit onder dezelfde noemer als motards. Maar plebs moet er ook bestaan want wie gaat anders de klotejobs in fabrieken en afvalverwerking doen? Tenslotte denk ook dat een motard sneller met zijn bakkes op de beton zal liggen dan een bestuurder van een wagen!