Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
Wat hier staat is tegenstrijdig.
Eerst staat er dat God het doet (overigens als slechts pogingen), en dan dat God niks doet en dan weer dat Oude Waarheden ontsluierd worden.
Maar door wie dan?
Of doen die waarheden dat uit zichzelf buiten God en de Mens om?
En is God onmachtig dat aan de Mens te openbaren?
Hier ontbreekt de eenheid van alle drie, dus de synthese.
|
Waarom contacteer je hen eens niet? Misschien staan ze wel warm voor jouw atoomtheorie?
Van theosofie weet ik héél weinig en van mijn eigen ervaringen nog minder. Misschien dat zo'n vereniging perspectief kan geven.
De waarheden worden ontsluierd op unieke manieren. Ik heb mijn middelen daarvoor, een ander raadpleegt misschien andere middelen.
Citaat:
Bovendien als het slechts Oude Waarheden zijn dan komt het nooit tot iets nieuws en blijft het bij het Oude steken.
Of het Nieuwe moet al in het Oude aanwezig zijn, nu dat klopt dan, want dat is mijn atoomtheorie (waar de theosofie naar eigen ervaring niks van wil weten).
Namelijk dat niet het Oude en primitieve de grondslag is, maar het Nieuwe en het hogere, dus de microkosmos als een ruimtevaartcultuur.
Want met het opwarmen van de oude hap komen we natuurlijk nooit iets verder.
|
Begrijp je dan niet dat er bij God geen oud nieuw bestaat? Dat is wat het is gelijktijdig in elk moment van de tijd. Er is geen primitief, enkel hoogst ontwikkeld en het is nog in volle making. A neverending dream.
Citaat:
En niet als slechts pogingen, maar dat het werkelijk tot iets komt, dan slechts te blijven steken in een synthese van het verleden.
En dat de waarheid de eenheid is van alle religies, dat komt ook al bij Hegel voor.
Maar ook al het oude bij elkaar komt toch nog niet tot iets nieuws.
Maar goed: ten opzichte van de Jehova's is het een stapje voorwaarts, maar iets nieuws is het niet.
|
Enter Peche en ik verlicht de boel met mijn ervaringen.
Wat ik niet tegen JG kan zeggen, kan ik wel tegen deze verenigingen zeggen.
Ik probeer nu de relatie tussen God en de duivel te begrijpen.