http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2894672
Wat blijkt? De vergoeding die Kennis eigenlijk had moeten krijgen, heeft Telenet per abuis doorgestort aan een oud-bestuurder die door Kennis werd vervangen. Zijnde: Leen Verbist. Verbist is gemeenteraadslid voor de SP.A in Antwerpen, en oud-schepen en ex-OCMW-voorzitter van de stad. Zij bevestigt het verhaal. "Het gaat om 30.000 euro voor de 2,5 jaar dat ik in het bestuur zat. Het bedrag werd gestort op de zakenrekening van mijn echtgenoot en dat is nooit opgemerkt want dat is een rekening met veel bewegingen", laat Verbist weten.
Koen Kennis heeft Verbist daar eerder deze week van op de hoogte gesteld. De SP.A-politica heeft het geld intussen teruggestort. Koen Kennis zegt dat hij het bedrag gaat wegschenken aan een goed doel.
Telenet heeft het nieuws intussen bevestigd. "Wij dachten dat we het bedrag aan het storten waren op de rekening van Interkabel Vlaanderen (Het bedrijf dat eerder door Leen Verbist en nadien door Koen Kennis werd vertegenwoordigd bij Telenet, nvdr.). Maar het bleek dus de rekening van mevrouw Verbist te zijn. Wij hebben nooit doorgekregen dat het rekeningnummer moest gewijzigd worden."
Dat stinkt naar fraude. Telenet dacht dat ze een vergoeding betaalde naar Intercomunale Interkabel Vlaanderen maar de bevoegde schepenen dachten dat ze het geld zelf mochten incasseren.
Koen Kennis stelt de kikkeroplossing voor om het fraudegeld die hij gaat ontvangen door te storten naar het goede doel.
Heeft iemand ooit geweten wat het goede doel was waar Steve Stevaert zijn Ethias vergoedingen naar door stortte ?
Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.