Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2017, 22:27   #139
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe komt u ertoe te besluiten dat ik "mijn" visie opleg? Als ik uw redenering volg, dan is iedere vorm van waardenoverdracht blijkbaar een vorm van dwang. Met een dergelijke instelling staat u niet ver van de opvatting dat de opvoeding van de jeugd beter behartigd wordt door de staat dan door de ouders. Ik heb het al veel eerder gesteld, maar ik zie het nogmaals bevestigd: eigenlijk bent u voorstander van een totalitaire staat.
Omdat u zegt dat het niet mag, terwijl wettelijk gezien dat recht gegeven wordt.
Je kunt als ouder ook waarden overbrengen zonder dwang in de zin van " het mag niet omdat ik dit zo vind ".
Ik ben helemaal geen voorstander van opvoeding door de staat en nog minder van een totalitaire staat, maar" vrijheid van religie" lijkt me wel veruit de meest misbruikte vrijheid ooit.
Tijd om ze te begrenzen.
Uw religieuze opvattingen staan nooit boven de wet, en bijgevolg kunt u het als gelovige jammer vinden wanneer een zoon of dochter niet trouwt maar van lief naar lief fladdert, en uiteindelijk gaat samenwonen, zeggen dat het niet mag is fout want het mag wel.
alice is offline   Met citaat antwoorden