Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
Energie is een primitief natuurbegrip, dat op zichzelf geen bewustzijn en intelligentie bezit, en dat is zeker niet de Heilige Geest.
Of denk je soms dat de natuurwetenschap een religie is?
Volgens E=mc2 = God.
Neen, dat is dikke onzin.
God is niet de natuur, maar God is in de Geest van de mens als denken en begrijpen en nog meer in de microwezentjes.
|
God is alles en drukt zich daarin dan ook uit Harrie. De heilige geest is de levensstroom die het leven van energie voorziet. Ze vloeit overal, van de wortel tot in het puntje van een boom. Ze werkt hele tijd is ijver bezig.
Je zou eens wetenschappelijk moeten kijken hoe dat allemaal werkt, dat is net het mysterie. Wij weten hoe bv een bevruchting werkt, maar wij weten dus niet hoe dat ontstaat. Hoe alles daarvoor aan toe gaat in de microwereld. Wij zien het plaatsnemen als het al reeds ontstaan is maar het ontstaan is nog helemaal niet in kaart gebracht. De wetenschap heeft ons nog een show te leveren en ik zit daarvoor op het puntje van mijn stoel.
Citaat:
En tomaten hebben daar al helemaal niks mee te maken.
Nu zolang je denkt dat de drugs meer is dan mijn atoomtheorie, lijkt het mij beter je daaraan te wijden.
Van mijn atoomtheorie begrijp je immers helemaal niets.
|
Ik denk dat helemaal niet, sommige onder hen zijn alleen pragmatischer dan jouw atoomtheorie. Omdat we er niets mee kunnen doen. Het is toekomstmuziek. En als we dan toch de ruimte gaan koloniseren, gaan we dat eerder op andere planeten doen. Welk nut heeft het gigantische atomen na te bouwen in het heelal?