Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2017, 15:57   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een en ander draait in onze maatschappij omtrent auteursrechten.

Dit gezegd zijnde, is dat ongeveer het enige dat ik er van af weet.

Ik heb ook al het begrip 'billijke vergoeding' horen vallen. Toen ik in het bestuur van een damesvolleybalclub zat. Daar werd al eens een airke in de sporthal gedraaid, als de meisjes zich presenteerden, tijdens de pauzes van de wedstrijden, het opkomen van de sponsor van een wedstrijdbal en dies meer.
Dat was dus een kleine forfaitaire vergoeding, ter beloning van de muzikanten wiens cd's wij afspeelden, alhoewel wij die cd's slechts gekocht hadden "voor eigen en huiselijk gebruik".

Tsja, dat is dus een onderdeel van onze Westerse culturele beschaving.

Ge kunt daar over reutelen, maar ge gaat daar niet veel beweging in krijgen. En als ge foefelt, riskeert ge wel eens aan het kortste eind te trekken.
Dus: mee leren leven. En al zeker als ge uzelf "cultureel kringske" wilt noemen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden