Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2017, 08:36   #1213
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat was zo voor 1970, inmiddels toch al bijna een halve eeuw gelden....
Daarnaast gaat ge al te vlot voorbij aan het feit dat de Zuidelijke Nederlanden weldegelijk betrokken waren in de opstand. Hij begon er en zelfs, en Antwerpen was in vele opzichten de belangrijkste stad van de Opstand.
En tenslotte is de manier waarop het noorden zijn onafhankelijk kreeg niet echt iets dat moet verheerlijkt worden.
Spanje zou zich hier ook wel hebben teruggetrokken zonder Opstand. Net zoals Rusland zich terugtrok uit Oost-Europa. Het zou alleen een beetje langer geduurd hebben, of denkt ge nu echt dat Juon Carlos onze koning zou zijn zonder Opstand....?

Ook d�*t laatste is niet waar, wat mij betreft; ik ben namelijk zeer ongelukkig met de meest recente staatshervorming, het Vlinderakkoord, dat ik graag integraal zou willen terug draaien omdat die te duur werd betaald.
Ten tweede vind ik dat men de verkregen bevoegdheden jammerlijk genoeg verkeerd invult. In vergelijing met Wallonië is het hier op velerlei vlakken je reinste regelnevenkloterij.

Slechts 1 vb. Nu gaat men een bouwstop invoeren die tot gevolg zal hebben dat er zich een nieuwe uittochtgolf richting Wallonië zal in't gang gezet worden, en het demogragische taalonevenwicht ten voordele van Vlaanderen zal kantelen ten voordele van de Francité.
Mijn persoonlijk ideaal van een Dietsland met tenminste half zoveel Nederlandstaligen in Europa dan Franstaligen, daar kan ik nu wel een zéér groot kruis over maken, mijmerend over een Noordzeemetropool tussen Leuven en Brugge van pakweg 20 miljoen inwoners, hadden de Franse legers en de 80-jarige oorlog onze bevolking niet gedecimeerd.
Niet al uw dromen kunnen waargemaakt worden.
Nederland en Vlaanderen kunnen toch samengaan in een "Verenigde Nederlanden", met 25 miljoen inwoners.
cato is offline   Met citaat antwoorden