Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2017, 15:12   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het begon allemaal een beetje te goed te worden...

Ik was tiener in de jaren 80 en ik heb sindsdien nog nooit gevonden dat er in de jaren 80 betere muziek was. Er was op dat moment wel goeie muziek maar die kreeg je amper te horen. Ging je echter op cafe, naar een discotheek, een kermisbal, een fuif of zette je de radio aan was het huilen met de pet op.
Ik herinner me (en huiver); DuranDuran, Kayagoogoo, Frankie goes to Hollywood, Wham, Spandau Ballet, Dead or Alive, Cock Robin, Bros en andere Rick Ashley's...
Voor goeie muziek moest je al snel naar een goeie platenzaak en dat betekende vanuit de diepe Kempen een trektocht naar -godbetert- Antwerpen. Toendertijd was dat het equivalent van een hedendaagse voettocht naar Mordor.

Leuke tijd wel, de jaren 80. Ik heb me destijds rot geamuseerd, maar niet met de muziek die toendertijd populair was...

Tsja, echte vernieuwers zie je niet vaak meer. Ik denk dat Jimi Hendrix voorlopig de laatste was.

Omdat hij zijn gitaar niet kon stemmen of wat bedoel je? Luister eens, als je nu de gemiddelde gitaarwinkel binnen stapt dan is de kans groot dat er een ventje van 12 jaar een gitaar uitprobeert en al doende Hendrix naar de vuilbak speelt.

Alleszins, toen ik jong was luisterde ik naar Black Sabbath en Motorhead.
Ik ben 55 nu, en ik luister naar Black Sabbath en Motorhead.

Ok, soms ook wat Thin Lizzy en Blue Oyster Cult.