Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Niet zo denigrerend over negers spreken aub, je hebt het onder andere over m'n vrouw. Ik bekritiseer de Afrikaanse maatschappij, natuurlijk, maar heb toch een zeker respect voor hen, ondanks sommige uitspraken die ik al grappend (ook als ze er bij zijn) maak zoals "missing link".
Uiteindelijk spreekt de gemiddelde Keniaan wel 3 talen en de zijn ze gemiddeld slimmer dan de gemiddelde Belg.
|
Drie talen? De moedertaal, het engels, en welke is die derde taal?
Citaat:
(niet ongewoon om de vraag te krijgen als je zegt dat je uit België komt "Vlaming of franstalig?").
|
Sterk om dergelijke kennis in Kenia te vinden. Mogelijk heeft Kenia België beter leren kennen via de goal van Divock Origi in het Maracana stadion in Brazilië, op het WK 2014 aldaar. In Kinshasa heb ik tijdens het EK 2016 de Belgen een beetje kunnen volgen. Verbazend hoe goed sommige Congolezen onze nationale ploeg kennen. Echt.
Citaat:
Maar dat ze op veel vlakken nog niet op europees niveau staan is evident en dat verberg ik ook niet op deze draad hé. Maar geen reden om te vervallen in ordinair racisme.
|
Wat is europees niveau? Geografie en klimaat zijn Afrikaans. Dat zijn factoren die je niet zomaar kunt weglaten.