Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2017, 09:56   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat je het mij kwalijk neemt als ik er op wijs dat heroïne verslaving veel erger is dan tabakverslaving. En toch is het zo. Van heroïne ga je veel vlugger de dieperik in.
Die vriend van jou vertoont blijkbaar gebrek aan wilskracht en (misschien ook) onvoldoende steun van zijn onmiddellijke omgeving. Om een alcoholverslaafde van zijn kwaal af te helpen moet familie en omgeving de persoon kunnen en willen helpen. En vooral er voor zorgen dat er geen druppel alcohol in huis is.
Wat uw bruinesuiker verhaal betreft: echte heroïne is mooi wit. Minder geraffineerd kan het een andere kleur hebben. Tenzij dat je met jouw "bruine suiker" het over echte suiker hebt.
Niks voor niks wordt heroïne Brown sugar genoemd.


Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  header_heroine.png
Bekeken: 39
Grootte:  274,5 KB
ID: 105570

Je hebt wel gelijk dat het in zijn zuiverste (zeldzame)vorm een stuk witter is ..maar goed daar gaat het niet om

En dat een heroïne verslaving van een andere soort is dan een tabaksverslaving is uiteraard zo.....

En ja je hebt gelijk dat steun enz....veel kan helpen. Echter is het zo dat een verslaving op zich dikwijls leidt tot een vereenzaming. Echte verslaafden zijn niet zelden ook eenzame mensen ...

In het geval van die vriend is dat ook zo.....verslaving leidt tot schulden ...mensen keren zich van je af en laten je vallen.
Bij iemand die alleen woont kan je moeilijk zijn doen en laten controleren. In het geval van mijn vriend veinst hij ook dat hij niet meer drinkt .....Zijn enige dochter wordt steeds in de maling genomen en gelooft elke keer weer dat het beter gaat met hem. Verslavingen zijn Vicieuze cirkels

Net daarom vind ik dat verslaafden geen criminelen zijn.....en blijf ik herhalen dat drugs een zorg voor de volksgezondheid moeten zijn en niet voor justitie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 maart 2017 om 09:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden