Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2017, 11:46   #174
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Enkel dit zinnetje, maakt duidelijk dat je niets begrijpt van het leven.
Vroeger hadden wij een antenne op het dak staan en konden wij 5 TV-zenders ontvangen en die zonden uit van 17.00u tot +/- 23.00u. Mijn ouders betaalde, 1500 Bfr ( +/- 40€ ) kijk en luistergeld per jaar.
Als telefoon hadden we een vaste lijn die 200 Bfr ( 5 €) per kwartaal kostte.

Vandaag heb ik kabel met 1001 posten, die 24/24, 7/7 uitzenden, internet, vaste telefoonlijn en 4 GSM's, wat samen een kostprijs van 200€ per maand heeft.
Luxe kost namelijk geld, veel geld. Als je wil genieten van de vernieuwde technologie, moet je daar voor betalen.
De mensen die deze technologie aanleggen en onderhouden en mogelijk maken werken immers niet gratis.

En ja, je moet vandaag niet meer verwachten dat de werkgevers de werknemers verwennen, zwijgen is wat de werknemer hier moet doen, anders verdwijnen de jobs naar lage loonlanden. Lees ex-oostbloklanden.
Nee, ik heb een goede vriend die ombudsman is voor telecom, en nee, zulke zaken zouden niet veel moeten kosten. In Kenia kost al dit maximum 30 euro per maand, en het gaat om net dezelfde technologie dus net dezelfde kosten.
Er zijn er die gigantisch rijk worden op onze rug.

Maar de kost van wonen bvb., dat heeft niets te zien met nieuwe technologie, en die is vervijfvoudigd vergeleken met 30 jaar geleden.

Ja, de werknemers moete zwijgen, ze moeten met andere woorden onderdanig zijn, terwijl vroeger de vakbonden oppermachtig waren. Dus gewoon een terugkeer naar de 19de eeuw, vooruitgang is dit niet.
Ik kan zien dat je ook een "patron" bent, en dat je die evolutie fantastisch vindt.

Meer mensen moeten dit beseffen, en dat op de juiste partijen stemmen om die evolutie te stoppen en om te keren.

Men zegt ook dat het onderwijs steeds beter wordt. Ook dat durf ik te betwijfelen, kinderen kennen niets meer van geschiedenis, menselijke evolutie, etc. Dat is volgens mij ook een bewuste keuze.
Je hebt heel veel nationaliteiten in de klas. Dat zou positief moeten zijn maar in werkelijkheid zie je de "laagste gemeenschappelijke deler". Behalve dan natuurlijk in de scholen waar de elite gaat, die zijn super. Dit alles past in de evolutie naar een maatschappij van winners en loosers. Dit stoot mij volledig tegen de borst maar de meeste loosers hebben het niet eens door.
In Oost-Europa hebben de mensen een totaal andere maatschappij nog meegemaakt, en ze zien het verschil. Ze zien wat er gaande is.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 maart 2017 om 11:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden