Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2017, 12:04   #106
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik kan mij bijvoorbeeld die verkrachtingszaak van die radiopresentator nog herinneren, waarbij Geens achteraf voorstelde dat het parlement zou onderzoeken of men eventueel de opschorting niet meer zou toelaten in verkrachtingszaken.

Daar is toen hevige reactie van de rechtbanken op gekomen, inclusief het College van Hoven en Rechtbanken die hem beschuldigden van steekvlampolitiek.

De verschillende fratsen van Luc Hennart komen ook in mij op.

Het gebeurt.
En nu concreet met bronnen?

Uw eerste voorbeeld is in wezen al foutief. U sprak over kritiek door de rechterlijke macht op de politiek. Uw voorbeeld is opnieuw een voorbeeld van een politicus die kritiek heeft op hoe een rechter oordeelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk KAN dat, maar had de uitspraak anders geweest, dan zou hij dat MOETEN doen hebben. Lijkt me toch een wereld van verschil te zijn hoor.
Bwa. Als het onder het EU recht niet moet, maar kan, maar onder het EVRM recht moet het, dan is dat in de feiten nul de botten verschil hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er andere landen bij betrekken was een zeer goede zet!
Wanneer een zaak voor het Hof komt, krijgen alle lidstaten het dossier toegestuurd en voor elke zaak kiest elke lidstaat of die intervenieert of niet.

Heeft dus niets te maken met een zet van Francken.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden