Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
...
Het toelaten van naast elkaar rijdende fietsers is trouwens een maatregel die we nog danken aan eertijds minister van verkeer J-L Dehaene die eens een populariteitsopsteker nodig had. Ik vraag me nog steeds af waarom trouwens bijna geen enkele fietser op het fietspad wil rijden. Als ik er al eens eentje op zie rijden heb ik bijna goesting om te stoppen en hem/haar te bedanken.
|
Als fietser vind ik het toelaten om naast elkaar te fietsen een goede maatregel. Misschien ben ik een uitzondering, maar als ik een auto hoor afkomen dan zal ik altijd terug achter of voor mijn kompaan gaan rijden zodat die probleemloos langs kan.
Is het niet op het fietspad rijden als er eentje is niet strafbaar? En over welke fietspaden heb je het dan, van die stippellijntjes naast de weg (in de goot bijna) of over een goed aangelegd en berijdbare strook naast de weg? In het eerste geval kan ik nog wel begrijpen dat men net naast het fietspad fietst (vooral als daar plassen in staan of veel slijk/afval/glas (allemaal al meegemaakt) liggen). In geval het een goed aangelegd fietspad is dan is het onbegrijpelijk.