Citaat:
Als de jeugd van vroeger, die vroeger de jeugd van tegenwoordig was, begint te spreken over de jeugd van tegenwoordig, dan is die jeugd van vroeger stilaan een ouwe zak/doos aan het worden.
|
Leeftijd heeft er niets mee te maken. Mijn mening is niet veranderd. Wel heb ik ondertussen mindfulness ontdekt en misschien nog meer dan vroeger zie ik agressie als een zwakte. Eigenlijk heeft de agressie die we nu zien helemaal niets te maken met de ernst van de problemen. Het toont aan dat de Europeanen vaak niet goed met problemen kunnen omgaan. Het is gewoon een teken van zwakte. Veel Europeanen blinken echter wel uit in het nog erger maken van de problemen die er zijn. Ik denk dat meer en meer mensen hier in Europa steeds beter worden in het afschieten van de tweede pijl. Ik ben geen expert, maar daar lijkt het toch op. Het klopt wel dat sommige problemen heel ernstig zijn, maar de Europeanen zijn verzwakt. Ze maken alles nog erger dan het al is en daar deed die videoclip mij aan denken. Wie sterk is, reageert verstandiger, gaat wijzer met problemen om en schiet de tweede pijl NIET af. Daar word je alleen maar beter van.

En het is gezonder. Het is wetenschappelijk bewezen dat je van stress sneller oud wordt en dat je weerstand verzwakt.