Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Amaai zeg! Ben Zwets die voor De Croo en Somers komt. Dat gaat er hier ene pijn doen aan zijn gevoelige hartje.
Arme Peeters. Premier worden zit er duidelijk niet meer in.
Bardogan op de eerste plaats in Vlaanderen? Daar g�*�*t de mooie droom van demonen en co.
Michel komt, zijn vaderlijke vingerwijzing ten spijt, maar liefst drie plaatsen n�* die stoute Francken.
Ben Zwets volgt Michel en Jan Hesp op de voet.
Ik heb zo'n idee dat demonen niet de enige is die scheel op zijn neus kijkt als hij het resultaat van deze peiling ziet.
Van "holderdebolder de berg af" waar niet alleen in het oosten allang van gedroomd wordt is tot op vandaag evenmin sprake. Toch niet volgens de RTBF en La Libre.
Voor wat peilingen waard zijn, natuurlijk. Maar dat deze peiling bij heel wat anti-De Wevers en N-VA-haters hartritmestoornissen tot gevolg zal hebben hebben staat desalniettemin als een paal boven water.
|
Dat Francken zo hoog scoort verwondert mij niet, en hij verdient het. Hij managede de vluchtelingencrisis zeer goed, is nooit in ranzigheid vervallen en toont zich als een politicus die zich niet wegsteekt als er storm opsteekt vanuit het middenveld of de NGO's. Zijn koppige maar beginselvaste houding in de kwestie van het syrische visum zal hem ongetwijfeld veel extra krediet gegeven hebben. Hij communiceert ook zeer veel, en is quasi dagelijks in de media.
Jambon : ook logisch. Zelfde lijn als Francken. Zeer actief in zijn beleid, en degelijke communicatie naar de pers toe. En het veiligheidsthema is top of mind bij de bevolking.
Maggie De Block blijft superpopulair, daalt nauwelijks ondanks dat zij een paar moeilijke beslissingen heeft moeten nemen. Zeer verwonderlijk dat KP nog zo een hoge score haalt. Realisaties ? Ik zie ze niet in elk geval... En verder bestaat zijn rol vooral in tegenwerken wat de anderen willen.
Dat Michel zo hoog scoort in vlaanderen is een goede zaak, de vlaming waardeert zijn rustige maar gedecideerde stijl en zijn capaciteit om compromissen te maken. Ook belangrijk is dat de premier steeds bereid is de media in het nederlands te woord te staan. Hierin scoor hij onnoemelijk veel beter dan zijn voorganger.
Maar dat een stuk onbenul zoals Bean Weyts 19% haalt, daar zakt mijn broek van af. Nul komma nul realisaties, het enige wat die vent doet is bijkomende snelheidscamera's bestellen en zijn dossier over onverdoofde slachting heeft hij doorgeschoven naar een gepensioneerde tsjeef van de boerenbond in de hoop het nooit meer op zijn bureau terug te krijgen. Het enige dat wijzigde is dat hij nu iets rustiger praat, misschien neemt hij een hogere dosis Rilatine ?