Los bericht bekijken
Oud 21 december 2004, 14:51   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Vakbonden zijn en blijven nodig. Maar ze stellen de verkeerde prioriteiten. Als het slecht gesteld is met een fabriek (bv. Renault) dan gaan ze staken met als gevolg dat de fabriek nog meer verlies leidt en in nog slechtere papieren komt te zitten. Ik geef toe, het is niet altijd gemakkelijk maar en wellicht hebben ze soms ook wel eens gelijk. Maar het meer...meer...meer principe is voorbij. De bedrijfen hebben het water aan de lippen en de syndicaten helpen niet echt mee.

Erger nog is het voor de vele mensen die niet in fabrieken werken maar bijvoorbeeld in de schoenwinkel op de hoek. Deze mensen betalen ook netjes hun maandbijdragen maar kunnen nooit op het syndicaat rekenen. Het zijn nochtans deze mensen die het meest afzien. Opslag, verlof krijgen, weekend werk, je kan als werknemer in dit soort handelszaak nooit tegen je werkgever in komen. Wanneer beginnen de syndicaten daar orde op zaken te stellen?

Mvg.

Zorg als werknemer voor een goeie relatie met uw werkgever en praat problemen uit of zoek een andere werkgever...

Ik heb mij nog nooit gesyndiceerd tot hiertoe en ben ook niet zinnes dat te doen, ik sponsor geen economieverwoestende instellingen, die alleen maar aan hun eigen bankrekening denken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden